מה צריך כדי לפתוח חנות באטסי?

מה צריך בשבל לפתוח חנות באטסי

פתיחה של חנות באטסי מורכבת מרצף של פעולות אותן את מתבקשת למלא שלב אחרי שלב.

חשוב לדעת לקראת מה הולכים ולהכין כמה שיותר דברים מראש כדי שתהליך פתיחת החנות באטסי

יהיה חלק וללא עיכובים מיותרים.

בפוסט הזה משולבים החלקים החשובים בפתיחה של חנות באטסי ומה הם כוללים.

עלויות

פתיחה של חנות באטסי עולה 20 סנט עבור כל מוצר שאת מעלה. כל מוצר יורד מהמדף לאחר 4 חודשים

וצריך לחדש אותו, כלומר להעלות אותו מחדש לחנות, שוב, תמורת 20 סנט.

השלבים בפתיחת חנות באטסי

הרשמה לאתר Etsy.com

ניגשים לכתובת www.etsy.com

לוחצים על Register שבראש הדף ממלאים פרטים ומזינים סיסמא.

טיפ חשוב – כתובת המייל איתה נרשמתם היא הכתובת איתה אטסי

יהיו איתכם בקשר בהמשך, לכן חשוב שזו תהיה כתובת פעילה שיש לך גישה רציפה אליה.

עם סיום ההרשמה גשו לכתובת המייל שהזנתם בשלב זה ואשרו את פתיחת החשבון באטסי.

מזל טוב! אתם רשומים לאתר, ועכשיו אפשר לפתוח חנות!

לאחר שתאשרו את פתיחת החנות תועברו לאתר Etsy.com.

שימו לב- אם נרשמתם בעבר ותבצעו רק כניסה לאטסי תגיעו לשלב הזה גם.

רוצים למכור באטסי?

קדימה, בואו ניגש לפתיחת חנות.

פתיחת חנות

הגדרות כלליותבשלב זה תתבקשו לבחור:

  • שפת תצוגה של מערכת הניהול עבורכם
  • המדינה ממנה אתם שולחים את המוצרים
  • המטבע בה תעלו את המוצרים לחנות. הלקוחות שלכם יראו את המחיר במטבע בו הגדירו צפייה בחנות, ולא במטבע שהגדרתם לעצמכם.
שם לחנות 

שם החנות הוא השער אל תוך החנות שלך, והוא חלק מהמיתוג שלך.

משכך, חובה לתת את הדעת היטב על בחירתו.

אם יש לך כבר שם למותג שלך סביר להניח שתרצי להציג אותו באטסי, אבל עם מעל 40 מיליון מנויים ומיליוני חנויות יתכן שהשם שרצית כבר תפוס.

איך יודעים אם שם החנות באטסי תפוס?

תוכלו לדעת אם השם תפוס באטסי רק במהלך פתיחת החנות, כאשר תגיעו לשלב הזנת שם החנות, כלומר, גם אם תחפשו את החנות באטסי או בגוגל ולא תמצאו תוצאות זה לא אומר דבר מכיוון שאטסי שומרים על שמות משתמש ושמות מנויים באתר לעולמים.

איך עוקפים את הבעיה הזאת?

אם את רוצה להשתמש בשם המותג שלך שקלי להוסיף את המילה Design או Boutique למשל. ניתן להוסיף מילה שמתארת את מה שאת מוכרת, כמו Jewelry, Rings לצד שם המותג שלך וכך לשמור על שם חנות אוטנטי.

באטסי ניתן לשנות את שם החנות לאחר שפתחנו אותה פעם אחת. לאחר מכן , אם נרצה לשנות את שם החנות נצטרך לפנות לאטסי לעזרה.

איך מעלים מוצר לחנות באטסי?

פתיחה של חנות באטסי מחייבת הקמת דף מוצר אחד לפחות. לא ניתן לפתוח את החנות בדילוג על שלב זה.

לשם מילוי פרטים על כל מוצר בחנות באטסי, עליך להכין ולספק למערכת:

תמונות – 5-10 תמונות טובות של הפריט. על התמונות להיות אינפורמטיביות, ולתת לקונה הפוטנציאלי כמה שיותר מידע על המוצר הנמכר. הכיני מראש צילומים, ובזמן הצילום קחי בחשבון את הזוויות והפרטים הבאים: רקע נייטרלי ותאורה טובה (תאורת אור יום היא מעולה לרב!), פוקוס כל חלקים שונים של המוצר, צילום לצד עזרים שיראו את גודל המוצר כמו סרגל או מטבע (רצוי סנט אמריקאי ויורו), ועזרים שימחישו את השימוש במוצר- בין אם מדובר בפריט לבוש , תכשיט שנענד על הגוף, או קישוט בייתי שמצולם בסביבתו הרלוונטית. מטרת התמונות היא להראות את המוצר כאילו בקונה הפוטנציאלית מחזיקה אותו בידה, עונדת אותו או לובשת אותו, ולכן הצילומים שלך חייבים לשקף את הפרטים הללו.

כותרת המוצר – לכל פריט באטסי יש שם,וזה המקום שלך לתיין אותו. שמות של מוצרים יכולים להיות מורכבים ממילה אחת או יותר, כמו גם ממקבץ מילים. מילים אלו הן מילים המתארות את המוצר כפי שלקוחות שלך יחפשו אותו במנוע החיפוש של אטסי. כשאת מתארת את המוצר השתמשי במילים שמתארות את התועלת שיש בו, למה הוא מיועד, ולאו דווקא בחומרים ובטכניקה בהם יצרת אותו.

פרטים על עיצוב ויצירת המוצר – מי עיצב אותו, האם זו את? מתי? האם את יוצרת עבודות רק בעקבות רכישה?

שיוך לקטגוריות באטסי – כשאת מעלה מוצר לאטסי, הוא יהיה חלק מאינדקס של קטגוריות מובנות באטסי. אטסי מאפשרים לך לשייך את המוצר לקטגוריות הכי נכונות לדעתך, אז בצעי בדיקה של מוצרים דומים כדי להבין באיזה קטגוריות המוצר שלך מתאים להיות מוצג.

מאפיינים שונים – אטסי מאפשרים לך לאפיין ולדייק כל מוצר שאת מוכרת דרכם ע"י שיוך מאפיינים שרלוונטיים לקטגוריה אליה שייכת את המוצר מלכתחילה. לדוגמא, אם את מוכרת טבעות עם אבנים טובות, אטסי יאפשרו לך לציין את שם האבן, הצבע שלה , ואם יש, גם צבעים של אבנים נוספות בפרטי. אם את מוכרת חולצה, אטסי יאפשרו לך שייך את הפריט לצבעוניות מסוימת ועוד מגוון מאפיינים. עבור כל פריט תוכלי להגדיר אם הוא מיועד באופן מובהק לארוע מסוים, כמו יום הולדת, חג מסוים, ועוד. היתרון בהגדרת המאפיינים לכל פריט היא שאת מאד מדייקת את המטרה לשמה הוא נמכר, אבל לפעמים הדבר יכול לפגוע בנראות של המוצר בפני קהלים פוטנציאלים, לכן, כמו בכל המאפיינים שאת מעלה לכל חנות, עליך לבדוק ולהתנסות במערכת כדי לדעת מה הכי נכון לציין עבור הלקוחות הפוטנציאלים שלך.

חידוש המוצר – הגדירי  האם תרצי שכשימכר המוצר או ירד מהמלאי החידוש יהיה אוטומטי או ידני.

אופי המוצר – הגדירי האם המוצר דיגיטלי או פיזי. באטסי ניתן למכור מוצרים משני הסוגים, אבל לא את שניהם תחת אותו פריט. אם תבחרי קובץ פיזי תצטרכי למלא בהמשך הגדרות לגבי המשלוח. אם תבחרי בקובץ דיגיטלי המערכת תבקש ממך בהמשך להעלות קובץ בפורמט מיידי אותו יקבלו הקונים ממך ישירות למחשב עם ביצוע הרכישה ממך.

תאור המוצר – באזור תאור המוצר מומלץ לפרט את הפרטים שציינת בכותרת המוצר. בנוסף, כדאי לציין איך אפשר לעשות שימוש בפריט, כמו לצאת בערב, לענוד לחתונה, לתת מתנה לגבר שמתחיל עבודה חדשה, או לשים כמתנה מתחת לעץ חג המולד. מגוון האפשרויות באזור התאור רחב, ועליך לעזור ללקוחות שלך לראות את עצמן משתמשות בפריט בצורה המייטבית. כדאי מאד לציין באזור זה מידות (אם רלוונטי), קישור לאזורים אחרים בחנות בהם ניתן למצוא פריטים משלימים, קישור למוצרים נוספים שיכולים לענין לקוחות שהתענינו בפריט מסוים זה (כמו דפים שמציגים את אותו מוצר בצבעים שונים או בסט משלים.

שותף להפקת המוצר – באטסי מכוונים לשקיפות מלאה של תהליך הייצור בין אם מולם ובים אם הלקוחות שלך. לשם כך, יתכן שתצטרכי למלא פרטים על שוף שאינו חלק מהסטודיו שלך, אבל שיש לו חלק בהפקה או בייצור של המוצר- כמו בית מלאכה מסוים, סדנת תפירה וכו. במהלך מסירת מידע זה אטסי מאפשרים לך להסתיר את הפרטים המזהים של השותף מפני מתחרים כל עוד הפרטים גלויים לאטסי.

קטגוריה בחנות – באפשרותך לקבץ מוצרים לקטגוריות שיופיעו בתוך החנות שלך באטסי, כאילו היו מדפים בחנות. דוגמאות לקטגוריות יכולות להיות: טווחי מחירים, צבעוניות, חומר, וייעוד. מילים אלו שבאזור הקטגוריות בחנות מהוות חלק מהרלוונטיות שהחנות כולה נמדדת עבורה, ולכן כל הפרטים שתתנו שם יכולים לתרום (או להוריד) את הרלוונטיות של החנות ואת הדירוג שלכם במנוע החיפוש.

תגיות חיפוש (כללי) – רישמו מילים וביטויים שמייצגים את המוצר בדף זה. עדיף להשתמש בביטויים בני 2-3 מילים, לחזור על מילים מתוך כותרת המוצר ומתאור המוצר. וודאו שמילאתם 13 תגיות!

תגיות חיפוש (חומרים)באזור זה הקפידו להציג את החומרים מהם מורכב המוצר בכל דרך אפשרית, היות וגם למילים אלה יש השפעה על החיפוש והרלוונטיות של החנות. גם כאן, ככל שתמלאו יותר תגיות, עד המקסימום של 13 מילים/ביטויים.

ואריאציות – אם במוצרים שלך יש משתנים, כמו מידה, אורך, רוחב, צבע, וכו, זה המקום להגדיר אותם עבור כל מוצר. 

משלוח – ניתן להגידר משלוח אחיד לכל העולם, או להפריד לפי מדינות. וודאי שאת יודעת כמה עולה משלוח של כל פריט, כולל עלויות האריזה, כדי שתדעי בכמה לתמחר את המשלוח.

הגדרת פרטים לקבלת תשלום מלקוחות

בארץ ניתן לקבל תשלם מלקוחות דרך PAYPAL או בדרך אחרת שתגדירי, אבל לא באמצעות כרטיס אשראי, לכן הכיני מראש חשבון פייפאל כדי שתוכלי להזין בשלב זה כתובת מייל וכך להתקדם הלאה.

הגדרת פרטים לתשלום עמלות לאטסי

לאטסי כן ניתן לשלם בכרטיס אשראי, כמו גם בפייפאל, לבחירתך. אטסי מקבלים חשבון של דואר ישראל, ולכן גם אם אין לך כרטיס אשראי מהבנק תוכלי לפתוח חשבון באטסי.