מי אני?
אני לימור חיים מתתיהו, גרושה ואמא של ליבי ומתן.
מאז ומתמיד יצרתי למגירה, וכשסיימתי את לימודיי בשנקר הפכתי את התחביב למקצוע. פניתי להייטק, עיצבתי אתרים, בניתי אתרים, בדקתי אתרים וניהלתי פרויקטים ומוצרים בחברות סטארטאפ קטנות, ובחברות גלובליות ענקיות.
תמיד אהבתי ללמוד, ולכן לתואר הראשון משנקר התווסף תואר שני בעיצוב תעשייתי מהטכניון, יחד עם לימודי שיווק ושילוב של הרבה מאד עבודה פרקטית בשטח, עם עסק גלובלי לעיצוב תכשיטים, ואח"כ עסק למוצרי תינוקות וילדים בעבודת יד הביאו אותי להתנסות ולהכיר מגוון תחומים שקשורים לעבודה מהבית ומכירה של עבודות יד באינטרנט לכל העולם.
החיבור שלי ליצירה ולעיצוב טבועים בי מאד עמוק, ולימודי השיווק הם שאיחדו לי את כל האהבות ביחד, כי הוא כולל יצירתיות מטורפת לצד יזמות, סקרנות, וידע בלתי נגמר אותו אני חייבת להעביר הלאה. ולכן מאד מרגש אותי שאת כאן בממלכה שהקמתי במיוחד עבורך!
מה זה לימיצ?
"לימיצ" זה כינוי שאיתו רשמתי את עצמי בשנת תרפפ"ו לICQ:-)
הכינוי דבק בי וליווה אותי בכל הרשמה שעשיתי לכל שרות, אפליקציה ואתר שעשיתי לאינטרנט, אני חושבת שיש לי חברים וחברות שלא יודעים בכלל שקוראים לי לימור.. וכשהחלטתי להקים את העסק שהוא חלום חיי, היה הכי טבעי לקרוא לו כך.
מה החזון והמטרה שלי?
מאז שהקמתי את "לימיצ – מרכז ההדרכה למעצבות Etsy", יש לי מטרה ברורה מאד לנגד עיניי- לעזור לכמה שיותר מעצבות ויוצרות לפרוץ את הדרך, להקים עסק משל עצמן, ולהצליח להתפרנס מהכישרון שקיבלו במתנה. אבל עם ההכשרה ש"לא" קיבלתי, יכולתי רק להיות שכירה, לא ידעתי מאיפה מתחילים בכלל, כל הנושא הזה של עבודה מהבית או עסק עצמאי היה לי תעלומה אחת גדולה.
יצאתי משנקר ומהטכניון עם אפס ידע בשיווק, טכנולוגיה ועסקים.
ושלא תהיה טעות- נהניתי מכל רגע בלימודיי האקדמאיים, למדתי עיצוב ברמה הכי גבוהה שיש, ולכן היום אני נהנית ללמד ולכוון למעצבות בכל גיל, בין אם זה דרך הדרכות אישיות, קורסים באינטרנט ובסטודיו שלי, הרצאות בפני קהל בארץ ובחו"ל, הדרכות אינטרנטיות בוובינרים, וגם דרך וידאו שלי וכתיבת פוסטים בבלוג שלי ובאתרים מארחים.
מה הסיפור שלי?
ב2007, כאמא טריה בבית, עם ילדה בת 4 ופעוט בן שנתיים
היה לי עסק בבית למוצרי טקסטיל לתינוקות וילדים, "אותיות" קראתי לו.
מכרתי בדוכנים וירידים, ולמרות שאהבתי מאד את המגע עם הלקוחות היה לי קשה ומסורבל להתנייד, ועם 2 הקטנטנים בבית, החלטתי שאני הולכת למכור באינטרנט.
כך גיליתי את Etsy, האתר מספר אחת למכירה של עבודות יד, מוצרי וינטג' וחומרי גלם ליצירה הכי גדול בעולם, שמהווה מאז 2005 את זירת המסחר הכי גדולה וממוקדת באינטרנט בתחום זה.
חלום של כל מעצבת באשר היא!
פתחתי חנות באטסי, והתחלתי למכור.
ככה, בלי שום הכנה מוקדמת… זה היה נראה לי מדהים, ונורא רציתי לשתף בחוויה, להתייעץ, לספר לכל מעצבת אי שם שאפשר להרוויח כסף מהבית, מהעבודות שלך..אבל לא היה לי איפה לעשות את זה. אז פתחתי קומונה בתפוז, שלימים הפכה ל"פורום אטסי ישראל Etsy", וכך, משום מקום, בימים של טרום פייסבוק התאספו עוד הרבה נשים כמוני, שרצו לשאול ולהתייעץ…
ואז קרה משהו ממש מענין. התחלתי לקבל פניות לעזרה במכירה באטסי, ביקשו שאסביר איך לפתוח חנות בETSY, איך לקדם אותה, ומצאתי את עצמי מוצפת בשעות ייעוץ והדרכה. ויום אחד שמתי לב שאני לא מצליחה להתמודד גם עם העסק שלי לטקסטיל שתפס תאוצה וגם עם שאלות והדרכות שגם אותן יצרתי במקביל כדי לעזור ליוצרות ומעצבות בתחילת דרכן במכירה של עבודות יד, תכשיטים בעיקר אבל לא רק, באינטרנט… והבנתי שאני צריכה לקחת החלטה.
ההחלטה היתה מאד ברורה לי , באצי התמחיתי ממש, אבל לא ידעתי דבר בנושא שיווק. סגרתי את "אותיות", והלכתי ללמוד שיווק מהמומחים בתחומם בארץ. השקעתי עד היום עשרות אלפי שקלים בלימודי ניהול עסק מהבית, שיווק בסיסי ושיווק מתקדם, למדתי ואני עדיין לומדת ממנטורים מוכשרים יחד עם בעלי עסקים מתחומים שונים שמהווים את גרעין התמיכה בעסק שהקמתי (ובי), והקמתי את "לימיצ – מרכז ההדרכה למעצבות Etsy".
העסק שלי הוקם תוך כדי לימוד, במהלך לימודים, וכחלק בלתי נפרד מהם. הדרך הזאת, של התקדמות תוך כדי תנועה, היא הדרך שבה בחרתי לעבוד, ואותה אני מלמדת. אני רואה בי לקוחה של עצמי, וכלקוחה שלי, אשה, אמא, יוצרת ומעצבת, שכירה עם עבודה נוספת מהבית וגרושה שמגדלת 2 ילדים לבד, זו הדרך הכי אפשרית לעשות את מה שאת רוצה.
למה אני כותבת בלשון נקבה?
לפי מחקרים שנעשו בEtsy, מעל 85% מבעלי החנויות באטסי הן נשים. באנגלית אין הבדל בהתייחסות לזכר או נקבה, למרות שבכתיבה שהיא פוליטיקלי קורקט הפניה היא בלשון נקבה "her".
החזון שלי בהקמת "לימיצ" היה והינו לקדם כמה שיותר נשים לעצמאות כלכלית, ולכן הבחירה בלשון נקבה. האתר ותכניו פונים לשני המינים, ועם לקוחותיי הגברים הסליחה מראש. אני תמיד שמחה לראות גם גברים וגם נשים בקהל! 🙂
מעצבת? יוצרת? היי, נעים מאד, כמה שאני שמחה בשביל שתינו שאת כאן!
ואני אסביר למה.
גם אני התחלתי בדיוק כמוך. אני מעצבת ואמנית בנשמתי. מאז ומעולם יצרתי, ציירתי, תפרתי. מוכר?
לימים סיימתי את שנקר, וגם לימודי עיצוב תעשייתי בטכניון, הפכתי לאמא, התגרשתי, והרצון להתפרנס ממה שאני הכי אוהבת בעולם הביא אותי, ואותך שלא במקרה, בדיוק לכאן.
אם את רוצה למכור עבודות שלך, או שאת כבר מוכרת תכשיטים בעיצובך, אם את מעצבת אופנה, טקסטיל, ואולי את מעבירה הדרכות וסדנאות בתחום העיצוב, יש לך מוצרי קרמיקה בעבודת יד, ציורים או עבודות שמציגות גרפיקה ואיורים בעיצובך – הגעת למקום הנכון, למקום שבו אני אוספת מעל עשור בשביל שתינו את כל הכלים שאת צריכה על מנת לקדם את העסק שלך לשלב הבא!
כמעצבת ויזמית מתחילה ידייך מלאות בעבודה ועשייה. כאן ב"לימיצ – מרכז ההדרכה למעצבות Etsy" תמצאי טיפים יקרי ערך, מקורות מידע וקישורים לכל מה שחשוב לך לדעת ולהכיר על מנת להראות את העבודות שלך ללקוחות שלך באשר הן, בפינטרסט, באינסטאגרם, בסטודיו הפרטי שלך, באטסי, בירידים. תמצאי כאן מידע לגבי פתיחת חנות באטסי, ממש משלב טרום ההקמה, ועד חומר למתקדמים- קידום ושיווק החנות, ניהול והקמת עסק, אני מלווה ומדריכה מעצבות ויוצרות כמוך מ2007, ואני רוצה ללמד אותך איך לנהל חנות משלך בETSY, בשופיפיי, במרמלדה מרקט, איך עושים קידום לחנות באטסי באינטרנט, ועוד הרבה יותר!
תכנים, שירותים, קורסים והדרכות בלימיצ
- באתר זה מאמרים וטיפים חשובים למעצבות ויוצרות ממגוון תחומי העיצוב- תכשיטים, אקססוריז, טקסטיל ואופנה, קרמיקה וכלים לבית, איורים וגרפיקה שרוצות למכור את העבודות שלה באינטרנט. אני מציעה לך להתחיל כאן
- מדריכים, קורסים וסדנאות למעצבות שרוצות למכור מהבית: איך פותחים חנות באטסי? איך מוכרים באטסי? איך ממנפים את עונת החגים בעולם למכור יותר באטסי? איך מוכרים בירידים ודוכנים, איך מוכרים במרמלדה מרקט וניתן למצוא בחנות של לימיצ בEtsy חוברות אינטרנטיות, דפי עבודה ולוחות שנה לתכנון נכון של מבצעים וקמפיינים.
- אני מקיימת קורסים בכיתות אינטרנטיות ופרונטליות, שווה להירשם בטופס כאן למטה לקבל ממני עדכונים במייל
- ניתן לקבל ממני ייעוץ עסקי אישי – אם את לא מבינה למה החנות באטסי לא מוכרת, או איפה מתחילים, איך מקימים עסק קטן לעיצוב שימכור את העבודות שלך באינטרנט, צרי איתי קשר ונראה מה הכי מתאים עבורך!
כיום אני מעבירה קורסי הקמה, ניהול וקידום חנות באטסי באנגלית למעצבות ויוצרות בכל העולם. אני מלמדת שיווק ומכירה, טקטיקות בניהול קהילה אינטרנטית, פתיחה וניהול של חנות וETSY ועוד!
הרצאות וכנסים
אני מאד אוהבת לעורר השראה ולפתוח את המחשבה ולכן אני תמיד שמחה להעביר הרצאה בפני נשים מעצבות ויוצרות, יזמיות, שמחפשות את הדרך ליצור פרנסה ולהקים עסק מהכשרון שלהן.
בשנים החרונות השתתפתי בכנסים הבאים והרציתי:
- כנס Etsy, איטליה – הוזמנתי שוב לכנס אטסי בברלין לפגישות עם ההנהלה הבכירה בתחום הלימודים ולהרצאות וסדנאות בתחום קידום ושיווק באטסי (2017)
- יום האשה הבינלאומי מטעם איגוד האינטרנט הישראלי, האוניברסיטה הפתוחה (2015)
- כנס בוגרים במגמות העיצוב שנקר – מה צריך לדעת לפני שמוכרים עבודות באינטרנט? (2014)
- כנס מעצבות בבית ציוני אמריקה – איך מוכרים עבודות יד באינטרנט?(2014)
- כנס Etsy, ברלין – הוזמנתי להרצות על ניהול קהילות וירטואליות (2013)
ניתן להזמין אותי להרצאות בנושאי שיווק למעצבות, מכירה אונליין וניהול קהילות באינטרנט דרך טופס יצירת קשר. אני תמיד שמחה על ההזדמנות להרצות בפני נשים ונערות יזמיות, לעודד ולתת השראה מהדרך שעשיתי (ואני עדיין עושה), ומהדרך שעשו ועושות התלמידות שלי.
הבהרה אודות התכנים והמלצות באתר
לעתים קרובות אני מקבלת בקשות להמליץ על מוצרים או שירותים שקשורים לניהול וקידום של עסק קטן לעיצוב וניהול של חנות באטסי.
אני נעזרת היום (ונעזרתי גם בעבר) בעשרות כלים, הדרכות ונותני שירותים, ואני מאד שמחה להמליץ על הטובים שבהם, ובעיקר על אלו שאני בטוחה שיוכלו להזניק את העסק שלך צעד נוסף קדימה! חלק מההמלצות שלי הם דרך שיתופי פעולה ואפילייטס,
והמשמעות של הדבר היא שכשאת נרשמת דרך קישור שנתתי לך אני עשויה לקבל עמלה.
חשוב לי לציין שאיני ממליצה על כל כלי, מוצר או שרות שנתקלתי בו, אלא רק על מוצרים, שירותים ואפילו הדרכות
שנעזרתי או שאני נעזרת בהם גם היום, או שקיבלתי עליהם המלצה אישית מבעלי עסקים ומכרים שאני סומכת על דעתם בעיניים עצומות, ושרב הסיכויים שהייתי ממליצה עליהם גם בלי לקבל עמלה כלשהי.
אם יש לך מוצר או כלי או שרות שאתם חושבים שאוכל לבדוק עבור תלמידותיי ולקוחותיי צרו קשר דרך הטופס כאן.