בימים אלו אני מלווה 14 מעצבות מוכשרות
בתחילת דרכן במכירה של עבודות יד באינטרנט.
דגש רב שמנו על הקמת התשתית השיווקית של העסק,
ובשיעור שמתקיים השבוע אנחנו לומדות
איך להקים בלוג מאפס,
מה המשמעות של ניהול בלוג
ומה צריך להיות ברמת התוכן.
אם גם את מתכננת למכור עבודות יד בETSY
או בחנות אחרת באינטרנט, אומר לך
מה שאני חוזרת ואומרת לתלמידותי
אטסי היא פלטפורמה מצוינת למכירה
ואת חייבת שיהיה לך בית משלך ברשת, שלא תהיי
תלויה באף אחד אחר בקידום העסק שלך:
לא באטסי (ששינו את מנוע החיפוש שלהם וגרמו למהפכה שלמה)
ולא בפייסבוק (ששינו את כמות הצפיות שיש למעריצים בהודעות בדפים..)!
את חייבת פינה שהיא רק שלך, ושיש לך
שליטה מלאה בה. ולכן, יש לי שאלה בשבילך:
האם גם את מתכננת שיהיה לך בלוג
וכל פעם את מרגישה שאת צריכה להמציא את הגלגל מחדש?
החלטתי לשתף אותך ברשימת טיפים משלי
מהם את יכולה ליישם אצלך בעסק
וללמוד איך לפשט את תהליך כתיבת הבלוג שלך.
ואלו הם העקרונות, שיעזרו לך לכתוב בכיף בבלוג שלך:
1. פלטפורמה – בחרי להקים את הבלוג במקום שמאפשר לך עדכון שלו בצורה נוחה.
וודאי שאת שולטת בכל חלקי מערכת הניהול של הבלוג שלך,
ושאת יודעת איך לחבר אליו חלקים נוספים וחיצוניים לבלוג כמו טופס הרשמה,
העלאת סרטוני ווידאו, עריכת קישורים ועוד.
2. מבנה – הקפידי על מבנה שבו את מתייחסת לכותרת מושכת, טקסט שמעורר הזדהות,
צילומים מעולים אותם אפשר לצרף לפינטרסט למשל והנעה לפעולה.
3. רלוונטיות – וודאי שהפוסטים שלך רלוונטיים ללקוחות שלך
ושהנושאים עליהם את כותבת מענינים את לקוחותיך.
4. כתבי תאור קצר של הבלוג עבור מנועי החיפוש – אם לא תעשי זאת ולא תתייגי את התאור בתגיות המטא שלך,
מנועי החיפוש יקחו אוטומטית את 160 התווים הראשונים מהדף, וזה משהו שאת לא רוצה שיקרה.
5. תכנון – על מנת לא להיתקע במבוי סתום פתאום, ברגע של "אני רוצה לכתוב אבל אין לי מושג על מה"
החליטי מראש על מה את עומדת לכתוב בחצי שנה- שנה הקרובה ושבצי הכל ביומן.
כך תוכלי לפתח קשר עקבי וקבוע עם קוראיך, וגם תדעי מראש על מה את עומדת לכתוב.
יחד עם זאת, אני מציעה, שאם יש לך רעיון קונקטי שמתאים עכשיו עבור לקוחותיך,
שבצי אותו עכשיו – תוכן רלוונטי הוא תמיד..רלוונטי:-)
6. נראות במנועי חיפוש – על מנת שגוגל יתחיל לעקוב אחרי הבלוג שלך, וודאי שיש בו הרבה טקסט רלוונטי לעסק שלך,
שהוא מתויג ומעוצב כראוי, שהוא נגיש גם לאנשים עם מוגבלויות, שהוא מעודכן תדיר ושיש אליו תנועה ותגובות.
7. כותרות – וודאי שהכותרות מכילות מילות מפתח ושהן מעבירות את המסר שרצית לעביר בפוסט.
8. צילומים – כמעצבת ואמנית יש לך יתרון שאת מודעת לאסטטיקה וליופין של תמונות.
אם את מוכרת את המוצרים שלך באינטרנט בודאי יש לך תמונות מצוינות- שלבי אותן בבלוג,
קשרי אותן לפייסבוק ולפינטרסט, וכך תעוררי מתעניינים מכל הכיוונים לבלוג שלך.
9. אופי הפוסטים – החליטי מראש אם הבלוג שלך הוא סיפורי, עיתונאי, מבוסס על צילומים,
מבוסס על פרגון לאחרות. קו מוביל יעזור לך למלא אותו בעוד ועוד תוכן.
10. עיצוב הבלוג – וודאי שהבלוג שלך אסתטי ונקי מ"רעש בעיניים". צרי באנר שמייצג אותך, ואם את חייבת אז גם רקע.
11. טופס הרשמה – על מנת להיות בקשר עם לקוחותיך וקוראיך כווני אותן להרשם לעדכונים ממך.
12. סטטיסטיקות – שלטי בסטטיסטיקות של הבלוג שלך: כמה מבקרים יש בו, כמה הגיעו מהפניות, כמה מנויים יש לך,
כמה קישורים נכנסים וכמה שיתופים עשו לבלוג שלך. מדידת הביצועים וניתוחם יאפשרו לך לשפר את הבלוג ולדבר ישירות ללקוחות שלך,
ובכך להפוך את הבלוג שלך ליותר אפקטיבי.
13. פרטי התקשרות – וודאי שיש לך בבלוג טופס או הפניה להתקשרות עמך.
14. הנעה לפעולה – וודאי שבכל יצירת קשר עם הלקוחות שלך, כולל בבלוג שלך, תהיה הנעה כלשהי לפעולה.
כך תיצרי תקשורת עם לקוחותיך ודו/רב שיח. את יכולה לעשות זאת בצורת שאלה בסוף הפוסט,
בהנחיה להשאיר שאלות עבורך באזור התגובות, בהנחיה להעביר את הפוסט הלאה וכו'.
15. מחקר – בלוג מקורי שמתבסס על מחקר וידע משלך יעזרו לך להתבדל מול מתחריך.
טקטס מקורי, צילומים שאת צילמת, וידאו של עצמך- כל אלה יכולים להיות ייחודיים רק לך!
16. בולטות – בים הבלוגים מסביב עליך למצוא את הייחוד העסקי שלך ולהבליט אותו בבלוג.
ייחוד יכול להיות בפורמט, בתוכן, בפעילות בבלוג, היי יצירתית והבליטי את מה שאת הכי יודעת!
17. תוכן– בדקי כל פוסט שלך: האם ניתן למצוא אותו על ידי מנוע חיפוש? האם הוא קריא וכתוב ללא שגיאות כתיב או תחביר?
האם הוא מובן ומניע לפעולה? האם הוא יגרום לקוראים שלך להעביר אותו הלאה?
לסיכום, וודאי שהבלוג שלך הוא "את". מיתוג של עסק נעשה דרך הסיפור האישי,
אותו את יכולה לספר ולהעביר בצילומים, בעיצוב הבלוג ובתוכן הפוסטים שאת כותבת.
גם לי יש קווים כלליים שמנחים אותי מה לכתוב בכל פעם,
אבל קורה שאני מוצאת את עצמי חושבת באמצע שום מקום, בדרך ל..
או אפילו במקלחת, על רעיון מענין או מידע שהייתי רוצה לשתף את קוראי,
ואז אני יושבת וכותבת אותו בהקדם האפשרי.
זה חלק מהכיף, והכי חשוב ליהנות מהתהליך! 🙂
אז מה הכי חסר לך כשאת ניגשת לכתוב פוסט?
את מוזמנת לכתוב כאן למטה בתגובות וגם לשתף את הפוסט עם חברות שלך
שמתלבטות באותם נושאים!
לימיצ
היי,
חברה הפנתה אותי לאתר שלך, ואני ממש ממש מודה לה על כך, המידע שלך מאוד מועיל.
אני חולמת כבר כמה חודשים לפתוח בלוג, אבל חוששת שאני לא כותבת מספיק טוב, יש לי מעצור עוד מילדות שאני יותר חזקה בויז'ואל (גם ביצירה של דברים וגם בצילום) מאשר בטקסט… אבל החלום לא מניח לי… הטיפים שלך מאוד מועילים לי. ואני מקווה שאני אצליח לעבור את המחסום בקרוב כי זה נורא מדגדג לי באצבעות…
ליאת
ליאת
תודה על התגובה המקסימה
אני דוגלת בהפיכת החסרון ליתרון
ובעולם שלך, חוזק בויז'ואל הוא יתרון
את יכולה לנצל את זה יופי למטרת קידום החנות, אז אל ייאוש
ואל תחכי יותר.
המתנה היא המתכון הכי בטוח לכך שלא יקרה כלום….
לימיצ
[…] נראה לי שהבלוגוספירה בישראל עדיין בחיתוליה ורק בלוגריות ותיקות מתחום הבישול ממש מצליחות בטירוף. אבל חכו! אנחנו, הבלוגריות הצעירות, עדיין לא אמרנו את המילה האחרונה. בכל מקרה, נראה לי שהצלחתי מספיק כדי לחלוק עם בלוגרית מתחילה את התובנות שלי. אבל עוד לפני שאתן קוראות את העצות שלי, כדאי להעיף מבט בעצות הבסיסיות והמועילות בקישור הזה. […]
וואו, איזה פרגון!! תודה:-)
לימיצ
[…] נראה לי שהבלוגוספירה בישראל עדיין בחיתוליה ורק בלוגריות ותיקות מתחום הבישול ממש מצליחות בטירוף. אבל חכו! אנחנו, הבלוגריות הצעירות, עדיין לא אמרנו את המילה האחרונה. בכל מקרה, נראה לי שהצלחתי מספיק כדי לחלוק עם בלוגרית מתחילה את התובנות שלי. אבל עוד לפני שאתן קוראות את העצות שלי, כדאי להעיף מבט בעצות הבסיסיות והמועילות בקישור הזה. […]
מעולה. כתוב כל כך טוב. תודה!!!!