למה כדאי לעודד לקוחות שיקנו מכם יותר ממוצר אחד

עם יד על הלב, כשאתם קונים משהו באינטרנט, האם אתם מסתפקים רק במה שבא לכם באותו רגע
או שהאצבע גולשת להזמנה של מוצר אחד נוסף..ואז עוד אחד?

כשאני מעבירה את קורס ETSY אחת השאלות הראשונות שאני שואלת את התלמידים שלי היא
"מתי קניתם פעם אחרונה משהו באטסי?".
לתדהמתי, לרב, הכתה דוממת..ואז אני מגלה שלמעצבות והיוצרות שבאו ללמוד איך
לפתוח חנות באטסי אין מושג איך מתבצעת הזמנה מחנות אינטרנטית מכיוון שמעולם לא ביצעו רכישה אונליין!

אם אתם נמנים על הרב הדומם הזה, אנא מכם, היכנסו לאיזושהי חנות באינטרנט אני ממליצה על חנות באטסי מכיוון שאתם רוצה לדעת מה תהליך ההזמנה אותו יעברו לקוחות שקונים מכם, ובצעו רכישה.

אבל אם פעם הייתי ממליצה לבצע רכישה מחנות אחת, מהיום אני ממליצה לבצע רכישה מ2 חנויות לפחות. ולמה זה? מכיוון שאטסי מאפשרים לבצע הזמנה של מספר מוצרים ממספר חנויות שונות.

 

זה אולי נשמע טריוויאלי אבל זה פיצ'ר שלא היה קיים עד עכשיו, ולצערי הוא לא קיים עבור חנויות מישראל, מכיוון שהוא מתבסס על מערכת סליקה שנקראת direct checkout אשר אליה חנויות מישראל לא מחוברות עדיין.

רשימת החנויות שכן חוברו למערכת הזאת הולכת וגדלה , ואני מקווה שישראל תצורף אליה בהקדם. המדינות שכן מאפשרות סליקת direct checkout ועכשיו גם עגלת קניות שמאפשרת לקנות בבת אחת יותר ממוצר אחד כוללת (נכון לינואר 2017 ) את המדינות הבאות: ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה, אוסטריה, אירלנד, איטליה, אסטוניה, בלגיה, בולגריה, גרמניה, דנמרק, הונגריה, הונג קונג, הולנד, יוון, לטביה, ליטא, לוקסנבורג, מלטה, ניו זילנד, נורווגיה, פולין, פורטוגל,  סינגפור, סלובקיה, סלובניה,ספרד, פינלנד, צרפת, צ'כיה, קנדה, קרואטיה, קפריסין, רומניה, שוודיה, שוויץ, .

המשמעות היא שעלינו לעשות מאמץ נוסף להציג בצורה הברורה ביותר במה שאנחנו מוכרים, בתמונות מעולות ובהסברים ברורים במיוחד של מה ואיך קונים מאיתנו.
זאת, מכיוון שמחקרים שביצעו באטסי הראו בצורה ברורה שכאשר מישהו מבצע הזמנה ממספר חנויות ועליו לבצע רכישה נפרדת עבור כל מוצר- הוא נוטה להפסיק את ההזמנה במעבר מחנות לחנות.

זה לא אומר שמישראל אנחנו לא יכולות לרכוש ממספר חנויות , זה רק אומר שאנחנו צריכות לעשות מאמצים נוספים
להשאיר לקוחות שהגיעו אלינו ושיקנו מאיתנו יותר ממוצר אחד לפני שהן ממשיכות הלאה לחנות הבאה.

איך אפשר לעקוף את המגבלה הזאת?

כשאני נתקלת בבעיה, אני הופכת אותה לאתגר, וחושבת איך אני יכולה למנף את המצב לטובתי.
וכאן נדרשת יצירתיות ועשייה:

  1. אני ממליצה לעודד רכישה של מוצרים נוספים מהחנות שלכם, דבר שניתן לעשות בעזרת קישור
    מתוך תאור של מוצר אל מוצר או מוצרים משלימים מתוך החנות שלכם.
  2. אפשר לעשות קישור למוצרים בחנות גם מתוך אזורים נוספים בהגדרת החנות שלכם, כמו אזור ה"אודות" ואפילו מתוך ההודעה הראשית של החנות שלכם!

היכנסו ממש עכשיו לחנות שלכם, וקשרו כל מוצר ומוצר למוצרים נוספים בחנות שלכם,
אתם לא רוצים שלקוחות יצאו מהחנות שלכם בלי להשלים רכישה, אז למה לא לייצר עוד אחת על הדרך?:-)

אני מעודדת אותך להוסיף לתגובות כאן למטה דוגמא למוצר שממנו ביצעת קישור למוצר נוסף
בחנות שלכם, זה גם יאפשר חשיפה למוצרים בחנות שלכם, וגם תיצרו מנגנון מכירה מוגבר בחנות שלכם!

לימיצ

השארת תגובה