5 שלבים להכנת החנות בETSY לחגים – תכנית עבודה – שלב 1
- האם יש לך חנות בETSY ואת מתכננת לקחת חלק בחגיגת המכירות בעונת החגים?
- האם ידוע לך מהי "עונת החגים" באטסי ובעולם, באילו חגים מדובר, מתי כל חג נחוג ומה אופייני לכל חג?
- איך את מתכוננת לרבעון האחרון בשנה- הרבעון בו מדווחות מוכרות רבות על עליה של מאות אחוזים במכירות?
- האם את יודעת מה לעשות בחנות שלך כדי להגיע מוכנה לעונה שבפתח?
עונת החגים באטסי מתחילה פחות או יותר באמצע חודש אוקטובר,
כשמתחילות ההכנות (והקניות) לקראת HALOWEEN, הלא הוא חג "ליל כל הקדושים" ,
סוג של פורים עם דמויות אימה, צבעוניות מאד מסוימת של סגול,
כתום ושחור, ומסורת של איסוף ממתקים
במעבר מבית לבית. מיד אחריו עוברים להתכונן לThanks Giving,
חג ההודיה האמריקאי , שגם לו מסורות משלו,
ותוך כדי כל זה, מתחילה ה- תכונה הכי רצינית סביב בואו של Christmas,
הלא הוא "חג המולד", שמגיע ב25 בדצמבר.
בין לבין, תוך כדי, וגם אחרי, יש חגים ומועדים נוספים,
אשר הופכים את הרבעון האחרון בלוח השנה הלועזי
לחגיגה ענקית של שופינג, בחנויות, בקניונים, וכמובן שגם באינטרנט!
בין אם את מוכרת בדוכן קבוע, בחנות "רגילה" או דרך אטסי,
השלב הראשון בלהגיע מוכנה לתחילת אוקטובר הוא… להתכונן. להתכונן ולתכנן!
ולכן, לא משנה באיזה גודל החלום שלך, קטן או גדול, עליך לתכנן דברים מראש,
היי מוכנה, מציאותית וריאלית ביחס למציאות שאת צופה שתגיע.
ריאלית? בהחלט- הדבר הראשון שעליך לקחת בחשבון זה ניהול המלאי שלך,
האם את באמת ערוכה למכור X חתיכות מכל פריט בחנות?
האם יש לך מספיק חומרי גלם לייצור, אריזות, קופסאות
ומספיק שעות עבודה לעמוד בהגשמת החלום, והיעד שהצבת לך?
בנוסף, חלק מהתכנון צריך לקחת בחשבון
אילו מוצרים שלך קל לך לייצר, ובמהירות.
לחץ נוסף של כושר ייצור מוגבל בתקופה שהיא מלאת פעילות גם כך
הוא מיותר, ולכן אחד הדברים שחשוב לקחת בחשבון,
במיוחד כשהאפשרות שתצטרכי לייצר יותר
בפרק זמן נתון ומוגדר מראש, וגם לחוץ,
היא להעמיד למכירה בעיקר מוצרים שקל לך לשכפל, הן ברמת העשייה עצמה
והן מבחינת זמן הייצור.
ויש כאן 2 יתרונות מובהקים:
1. בקלות את מעלה מחדש Renew למוצר שנקנה בעבר, ושאין צורך לעדכן את פרטיו
2. זמן הייצור קצר מכיוון שזה מוצר שבחרת מראש כי הוא קל יחסית לייצור פעם נוספת
אם את עובדת על מוצרים שהם OOAK – One Of A Kind, עליך לוודא
מראש שהכל מצולם, ערוך ומוכן לך למכירה , ואם את מוכרת מוצרים מוכנים- וינטג'
או חומרי גלם Supplies, חשוב שאלו יהיו אצלך, מצולמים וערוכים למכירה.
חשוב לזכור, שהכנת החנות היא חלק אחד במכירות
עליך לפנות את זמנך לשיווק ומכירות בתקופה המאד עסוקה הזאת,
וכל מהלך שתעשי קודם לכן יהיה הרווח הנקי שלך, מכיוון שהוא יאפשר לך
להתפנות לדברים החשובים באמת- שיווק, קשר עם הלקוחות שלך, פרסום, מבצעים ועוד!
ולכן, בשלב זה, התמקדי בתכנית הכי בסיסית בעולם- איך את מנקה את השולחן, שמה לך מטרה ריאלית
ומתכוננת לשלב הבא!
האם עברת על המלאים ובדקת שאת ערוכה למכירות כפי שהצבת לעצמך?
מה לדעתך חסר לך בשביל לייצר "שולחן נקי"?
אשמח אם תכתבי לי כאן למטה, ותשתפי אותי, אני מבטיחה להתייחס לכל תגובה!
לימיצ
[…] בפוסט הקודם בסדרה דיברנו על חשיבות התכנון והגדרת המטרה לקראת תקופת החגים באטסי. […]